فرق سوئیچ های سری Small Business سیسکو با سوئیچ 2960 سیسکو در چیست؟

no-image
comments0 نظر views بازدید
3.4285714285714 از 5
از 7 رای
(رای دهید)

در اینجا ما قصد دارید به پاسخ این سوال بپردازیم که فرق کلی سوئیچ های سری small business سیسکو, مانند مدلهای “Cisco SF300”, “Cisco SLM248G”و “Cisco SGE2000P” با سوئیچ 2960 سیسکو در چه میباشد؟

تفاوت اصلی میان این سری از دیوایس های سیسکو با دیوایس های قدیمیتر در این است :

در  ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که وظیفه یک طراح شبکه بهینه ترین تجهیزات با کاربرد بالاتر و مورد نیاز آن شبکه است. که باید یه این مورد اشاره داشت که بهنه بودن به معنای قدرت سخت افزاری بالا تر نیست. پس استفاده از حداقل منابع با بالاترین بازدهی هدف اصلی است و استفاده از مشخصات سخت افزاری بالا صرفا اتلاف منابع است

نکته ی مهم در مورد سیسکو این است که در گذشته برای استفاده از قدرت سخت افزاری  و نرم افزاری مناسب برای شرکت های کوچک بسیار پر هزینه بود چرا که گاهی با اتلاف منابع در عین هزینه بالامواجه بودند.اما در رویکرد جدید سیسکو استفاده از دیوایس های اسمای بیزینس خبر خوبی برای شرکت هایی بود که با صرف هزینه ی کمتر نیازمندی خود در استفاده از پروتکل های جدید در سوییچینگ را مرتفع سازند.

پس  با استفاده از سری اسمال بیزینس میتوان برخی از پروتکل ها و تکنولوژی هایی که در سوییچ های لایه Distribute و Core وجود دارد را در اختیار داشت.


 

با سلام

در مورد سوییچهای سری Small business باید به این نکته اشاره کنیم که یکی از بازارهای بزرگ تولید کنندگان تجهیزات شبکه از جمله سیسکو مربوط به شرکتهای کوچک و متوسط می باشد که معمولا با عنوان small business شناخته میشوند باید توجه داشته باشید که همواره استخدام و بکارگیری نیروهای متخصص که با تنظیمات حرفه ای و پیشرفته سوییچ ها و روترها آشنا باشند امکانپذیر نمی باشد و هزینه بالایی را شامل خواهد شد نکته دیگر اینکه

تجهیزات مورد استفاده در این نوع شبکه ها الزاما نباید قدرت و پردازش برابر با تجهیزات موجود در شبکه های بزرگتر مانند شبکه های Enterprise را داشته باشند بلکه باید بصورت یکجا و در اصطلاح All in one امکانات مختلف را در اختیار یک شرکت قرار دهند و با ساده ترین روشها مانند استفاده از کنسول مدیریتی تحت وب قابل کنترل و مدیریت باشند بنابر این رده small business با توجه به نیازها طراحی و ارائه میگردد در مورد سوییچهای مختلفی که در این رده وجود دارد برخی از آنها توانایی ارائه PoE و همچنین در مواردی روتینگ را هم دارند که البته باز باید اشاره کنیم که بعنوان مثال امکانات روتینگ موجود بر روی یک سوییچ در این رده اصلا قابل مقایسه با سوییچی مانند سری 3850 یا 3750 نمی باشد تجهیزات این لایه الزاما از Throughput پایین تری برخوردار نیستند چرا که معمولا با توجه به نیاز به ارتباطات با پهنای باند بالاتر معمولا با پورتهای گیگابیت ارائه شده اند و پورتهای uplink و همچنین امکانات stack مناسبی هم دارند بعنوان مثال در سری SGE2000P با 24 پورت گیگ میزان سوییچینگ موجود 48Gbps هست و forwarding rate هم به میزان 35.7Mpps هست که در رده خود بسیار مناسب و بالا هست. در برخی موارد مانند سوییچهای دارای پورتهای کمتر شاهد مدلهایی هستیم که بدون فن ارائه شده اند و به این ترتیب از دما و صدای بسیار پایین تری برخوردار هستند پس توجه داشته باشید که دسترسی آسان و مدیریت ساده تر بر روی این سری از سوییچها و همچنین قیمت مناسب تر مهمترین اهداف سیسکو و دیگر تولید کنندگان در زمینه تجهیزات مرتبط باشرکتها و فعالیتهای کوچک و متوسط می باشد.

تفاوت دیگه سیسکو enterprise هم اینه که ساپورت خیلی خوبی داره. ساپورت Smart Net برای خارج از کشور خیلی مهمه که توی ایران طبیعتاً مهم نیست. امکان نداره که جایی معتبر بودن ساپورت دستگاهی را در شبکه نگه داره. گارانتی سیسکو هم برای تمام عمر دستگاه است. برای جایی که به هیچ وجه نباید شبکه دچار مشکل بشه خیلی بهتره که از سیسکو استفاده بشه. از نظر ویژگی ها سوئیچهای لینکسیس خیلی خوب هستند.

رای شما به "فرق سوئیچ های سری Small Business سیسکو با سوئیچ 2960 سیسکو در چیست؟" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *