آموزش نحوه انجام تنظیمات روتر SRP-541 سیسکو!

comments0 نظر views بازدید
3.4 از 5
از 10 رای
(رای دهید)

به راهنمای تصویری برای آموزش تنظیم کردن روتر Cisco SRP-541 نیاز دارید؟ اینجا در ادمین کالا یاد بگیرید که چطوری می توانید تنظیمات روتر SRP-541 سیسکو را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برای اتصال به دستگاه 541 سیسکو ابتدا نرم افزار فلش پلیر را بر روی سیستم نصب کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید.
در صورتی که با مرورگر فایرفاکس برخی از منوها نشان داده نشد ، از مرورگر اینترنت اکسپلور استفاده کنید.
ابتدا یک کابل شبکه از پورت lan شماره یک به یک pc وصل میکنیم . pc در رنج 192.168.15.0 آی پی میگیرد. سپس با وارد کردن آدرس https://192.168.15وارد صفحه تنظیمات شوید.
Username=cisco
Password=cisco

منتظر شوید تا صفحه کامل لود گردد و سپس وارد بخش advanced شوید.

سپس وارد بخش تنظیمات Interface شوید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید. در این بخش با توجه به طرح و مدلی که مد نظرتان است میتوانید وضعیت پورت ، نحوه گرفتن ip address و نیز vlan مورد نیاز را تعریف کنید.

در صورتی که میخواهید vlanدیگری را به عنوان voice vlan تعریف کنید vlan default voice نیاز است غیر فعال گردد.
به صورت پیش فرض دو عدد vlan شماره 100 و نیز vlan شماره یک تعریف شده اند.
برای شروع به کار بهتر است تمامی پورتها جز پورت یک از vlan 1 و vlan 100 خارج تا و تنها این پورت dhcp سرور فعال بر روی دستگاه IP بگیرد تا اختلالی در شبکه پیش نیاید.

در این مرحله یک VLAN تعریف میکنیم. و پورتهای مورد نظر را به ان اختصاص میدهیم در این بخش میتوان role مربوط به پورت را نیز تغییر داد که در این مثال role lan و نحوه ادرس دهی اتوماتیک تعریف شده است و نیز دو پورت lan2 و wan1 در این vlan قرار گرفته اند.

پورت wan1 را به شبکه وصل کرده و همانطور که در شکل زیر میبینید در بخش status مشخصات ان نشان داده شده است و نشان میدهد ip 192.168.5.86 را از dhcp سرور موجود در شبکه داخلی دریافت کرده است.

برای تنظیمات اکانت voip از صفحه قبل خارج شده و با همان ادرس ولی با اکانت
Username:admin
Password:admin
وارد بخش تنظیمات میشویم.

4 خط وجود دارد همه هر 4 خط را میتوان در sip server رجیستر نمود.

در اینجا وارد تنظیمات line4 شده و موراد مربوطه را وارد میکنیم .برای رجیستر شدن در sip server امکان رجیستر شدن بدون authentication نیز وجود دارد.

در بخش proxy مشخصات sip server را وراد میکنیم جهت رجیستر شدن بدون authenticatein نیز اماکن رجیستر شدن وجود دارد (در صورتی که user name و password به شما داده شده بود در بخش auth id و password وارد کنید و user auth را yes کنید.

در بخش dialplan میتوانید pattern مورد نظر خود را وراد نمایید هر چه pattern به شماره مقصد نزدیک تر و کلی تر نباشد شماره گیری سریع تر انجام میشود.

در بخش زیر خط در sip server رجیستر شده است.

در صورتی که نیاز بود تنظیمات مربوط به wan را به روشی دیگر تعریف کنید در بخش quick setup میتوانید با توجه به نیاز خود تنظیمات را پیکربندی کنید.

 

رای شما به "آموزش نحوه انجام تنظیمات روتر SRP-541 سیسکو!" چیست؟

رای شما با موفقیت ثبت شد.

ثبت رای شما با پیغام خطا همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *